Ezek után jönnek azok az ellenőrzési és karbantartási folyamatok, amiknek nagy részét ugyan otthon, a garázsban is el tudnád végezni, mégis, én azt tanácsolom Neked, hogy egyetlen nagy ellenőrzés során nézess át mindet egy szakemberrel, aki biztosan tudja, hogy mire kell figyelni.
A legfontosabb talán a téli gumik mellett az akkumulátor: elég, ha valaki csak egyszer éli át az életében, milyen az, ha egy fagyos téli reggelen nem tudja beindítani az autóját, és az biztos, hogy onnantól kezdve figyelni fog az aksi állapotára.
Minden téli szezon előtt, és közben is ajánlott megtisztítani a sarukat és a kábelek érintkezőit a korróziótól, és egyéb szennyeződésektől.
Az olajszint ellenőrzése hasonlóan fontos feladat, cseréje során pedig külön figyeljünk arra, hogy az új olaj ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezzen, mint a régi.
A hűtőfolyadék fagyáspontját szintén ellenőrizzük, és lehetőleg -30°C-ra lőjük be, ha nem akarjuk, hogy megfagyjon, és károkat okozzon a motorban.
A lámpák működésének kérdését szintén nem vehetjük félvállról: nézzük meg, milyen távolságra látunk el mellettük, és ha nem vagyunk elégedettek az eredménnyel, akkor cseréljük ki minél hamarabb.
A világítás egyébként nem csak kint, de bent is számít, ezért a műszerfalnál, a gomboknál is ellenőrizzük, hogy mindent jól lehet-e látni sötétben is, ha pedig már úgyis ezeket nézzük, akkor teszteljük le az utastér és a csomagtartó lámpáit is.
A légszűrő eltömődése a fogyasztásra van hatással, a hajtószíjakat pedig igencsak megviselheti a komoly hideg, ezért ezeket már mindenképp a szakszerviz munkatársaival ellenőriztessük le.
Ha ezeket végrehajtod még ősszel, a nagy hidegek beköszönte előtt, akkor nagyjából mindent megtettél azért, hogy autódat teljesen télállóvá varázsold.
Biztonságos utat kívánunk Neked!